treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Epitafium rodziny Bernda Ottona von Ramina - ujęcie z przodu; Owal ujęty czarnym obramieniem stanowi centrum kompozycji. W obramieniu herby przodków m.in.: Güntersbergów, Borcków, Blanckenburgów, Schwerinów, Kleistów, Eickstedtów, Rexsingerów i Oppenów. W zwieńczeniu dwa duże herby rodzin von Ramin i von Berge. Centralne pole, po bokach którego dwie hermy w postaci aniołów ze skrzydłami uniesionymi ku górze, przedzielone na pół napisem na czarnym tle: „Ich bin die Aüffersteung undt daß leben wer An mich glaubet”. Nad napisem przedstawienie zmartwychwstałego Chrystusa, odzianego w perizonium i czerwoną powiewającą pelerynę, trzymającego proporzec i unoszącego się nad grobem na tle jaśniejącego pola. Po bokach otwartego grobowca grupa budzących się żołnierzy. W dolnym polu przedstawienie ukrzyżowanego Chrystusa. Pod krzyżem czaszka i piszczele. U góry biała podpięta zasłona. . Po obu stronach krzyża, w czarnych strojach zostali przedstawieni Bernd Otto von Ramin i jego małżonka Ilsa Sabina von Berge oraz ich dwanaścioro dzieci – sześciu synów i sześć córek. Dwoje dzieci ma zaznaczone nad głowami czerwone krzyżyki. Podobizny dzieci są malowane pobieżnie, natomiast ujęcia rodziców są portretowe, choć i tak bardzo schematyczne. U dołu umieszczono inskrypcję ujętą w liście akantu z wkomponowaną główką putta.

Epitafium rodziny Bernda Ottona von Ramina

nieznany malarz pomorski

1668

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kielich komunijny - ujęcie z boku; Kielich o sześciolistnej stopie przechodzącej w sześcioboczny trzon z kulistym, lekko spłaszczonym nodusem zdobionym sześcioma romboidalnymi guzami, z rytowaną dekoracją z majuskułowych liter „IHS”. Czara wysoka, smukła, lekko rozwarta, gładka. Stopa z szeroką krezą i niskim cokolikiem z dekoracją w romby. Na jednym z pól stopy umieszczona plastyczna Grupa Ukrzyżowania.

Kielich komunijny

Nieznany złotnik pomorski

1598

Muzeum Narodowe w Szczecinie

bransoleta z sarkofagu księcia Franciszka I (1577 - 1620) - Ujęcie zapięcia z lewej. Bransoleta wykonana ze skręconych, przenikających się ogniw, w tzw. splocie pancerzowym. Na prostokątnych zapinkach dziewięciopolowy herb Księstwa Pomorskiego trzymany przez dzikich mężów, pierwotnie emaliowany. Na spodzie klamry ryta inskrypcja, pierwotnie emaliowana: V.G.G. / CLARA / G.Z.B.V.L. / H.Z.S.Pō /15.96. Na bocznych ściankach wykonana w tej samej technice inskrypcja: V.G.G. FRANTZ / H.Z.S.Pom.

Bransoleta z sarkofagu księcia Franciszka I (1577 - 1620)

nieznany

nie po 1596

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret Adama Rubacha - ujęcie z przodu; Portret mężczyzny w ujęciu do kolan w dworskim stroju z czarnej tkaniny z koronkowymi mankietami i kołnierzem, z jedną ręką wspartą na biodrze, a drugą na rękojeści rapiera.
Mężczyzna w sile wieku, z rudą brodą i wąsami ukazany został w ujęciu do kolan, z jedną ręką wspartą na biodrze, a drugą na rękojeści rapiera. Odziany jest w strój charakterystyczny dla dworskiej mody lat 20. i 30. XVII w. – obcisły wams z szeroką, wieloczęściową baskiną oraz podkreślające biodra bufiaste spodnie. Ubiór wykonany z czarnej tkaniny z floralnym wzorem zdobiony jest pasmanteryjnymi taśmami i guzami w tym samym kolorze. Szeroki wykładany kołnierz oraz mankiety wykończone są białą koronką igłową typu reticella. Na czerni kaftana efektownie prezentuje się potrójny złoty łańcuch o splocie pancerzowym, z medalionem portretowym w biżuteryjnej oprawie, a także złote okucia pasa i pendentu podtrzymującego rapier. Na lewej dłoni widoczne są pierścienie: na kciuku – duży sygnet w ośmiobocznej oprawie, a na palcu wskazującym – pierścień z płaskim, opalizującym, ośmiobocznym kamieniem oraz dwie obrączki.

Mężczyzna został sportretowany na tle złocistej, malowniczo udrapowanej tkaniny, obszytej szeroką złotą koronką z chwostami. Po lewej stronie widoczny jest fragment kwadratowego stołu przykrytego czerwoną tkaniną w proste złote wzory. Przy prawej krawędzi obrazu, w górnej części widnieje herb Rubachów z trzema trójlistnymi roślinami na niebieskim tle i trzema złotymi kłosami w klejnocie; przy nim inicjały: „A” po lewej stronie, „R.D.” po prawej.

Portret Adama Rubacha

nieznany malarz pomorski

1634

Muzeum Narodowe w Szczecinie

puszka na komunikanty - ujęcie z przodu; Naczynie na komunikanty o cylindrycznym kształcie wsparte na niskiej wysklepionej stopie z rytym ornamentem okuciowym. Profilowana przepaska dzieli korpus na dwie części; w górnej wygrawerowana została inskrypcja fundacyjna oraz herb fundatora. Dolny i górny brzeg korpusu jest zdobiony delikatnym, rytowanym ornamentem ciągłym z motywem liści akantu. Widoczny fragment grawerowanego napisu GREGER MVNDINVS.

Puszka na komunikanty

nieznany złotnik szczeciński

1615

Muzeum Narodowe w Szczecinie

3 fenigi (witen) - awers; Na awersie wspięty, ukoronowany gryf z uniesionym mieczem w prawej łapie. U góry w półłuku skrót napisu K·S·P·L·M (Königlich Schwedisch-Pommersche Land-Münze)

3 fenigi (witen)

Olthof, Adolf Friedrich von

1792

Muzeum Narodowe w Szczecinie

5 milionów marek - Ujęcie z przodu; Na błękitnym poddruku z ukoronowaną tarczą herbową Szczecinka otoczoną giętymi liniami, wydrukowany czcionką gotycką czarny napis: Quittungsgutschein/ über/ 5 000 000 Mark/ (in Worten: Fünf Millionen Mark)/ für geleistete Abschlagszahlung auf Gas-, Storm-, Wasserverbrauch./ Dieser Quittyngsgutschein wird bei Bezahlung der entgültigen Rechnung für/ Gas-, Storm-, Wasserverbrauch wie Bargeld in Zahlung genommen./ Der Quittunggutschein darf nicht allgemein in Verkehr gebraucht werden. Niżej po lewej stronie napis: Neustettin/ den 21. August 1923., a po prawej stronie: Städische Licht=, und Wasserwerke/ Neustettin. Poniżej w odcinku napis: Sorgfältig aufbewahren! Ersatz für verlorene Quittungsgutscheine wird nicht geleistet! W górnych narożnikach oznaczenie: Serie/ A. Całość obwiedziona ramką z motywem graficznym i rozetkami w narożach. Przy lewej dolnej krawędzi bonu sygnatura producenta: Norddeutsche Presse, Neustettin. Papier bonu w kolorze blado-różowym.

5 milionów marek

1923

Muzeum Narodowe w Szczecinie

50 fenigów - Ujęcie z przodu; Na niewielkim kwadratowym błękitnym kartoniku przy górnej krawędzi nad poziomą belką napis: Stadt Bärwalde in Pom. Poniżej oznaczenie nominału: Gut für/ 50 - Pf. W prawym dolnym narożniku czarnym atramentem w wyznaczone pole wpisano numer kolejny bonu: No: 1565. Po przekątnej od lewego dolnego narożnika faksymile podpisu odbite w fioletowym tuszu: Strockmann.

50 fenigów

1921

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 24 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd